24 marca 2017 r.
Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii Uniwersytetu Zielonogórskiego zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej i Edukacyjnej nt. Dziecko i nauczyciel w przedszkolu. Relacje i działania. Odbędzie się ona we wtorek, 28 marca br. w Bibliotece Uniwersyteckiej.
Honorowy patronat nad konferencją objęły: Wioleta Haręźlak, Wiceprezydent Miasta Zielonej Góry i Ewa Rawa, Lubuski Kurator Oświaty.
Partnerami konferencji są:
Miejskie Przedszkole Nr 3 im. Misia Uszatka w Zielonej Górze,
Miejskie Przedszkole Nr 17 Chatka Puchatka w Zielonej Górze,
Przedszkole Sióstr Elżbietanek w Zielonej Górze,
Stowarzyszenie Muzykoterapeutów Polskich,
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Na prośbę Uczestników konferencji, warsztaty w zielonogórskich przedszkolach odbędą się w innym terminie. Można zgłaszać swój udział: lidia.katarynczuk.mania@gmail.com
PROGRAM KONFERENCJI
9.30 Powitanie i wystąpienie gości:
Dziekan Wydziału Pedagogiki, Psychologii i Socjologii - dr hab. Marek Furmanek, prof. UZ
Zastępca Prezydenta Miasta Zielonej Góry - Wioleta Haręźlak
Lubuski Kurator Oświaty - Ewa Rawa
9.45 - 12.00 Sesja plenarna
Środowisko przedszkolne - dylematy, badania naukowe, dyskursy, poszukiwania
Moderatorzy:
dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ, dr hab. Ewa Kobyłecka, prof. UZ
prof. dr hab. Krystyna Ferenz, Zabawy i zabawki dzieci w tle kultury współczesnej
dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ, Przestrzeń rodzinna twórczych dzieci
dr hab. Ewa M. Skorek, prof. UZ, Rola nauczyciela XXI w. w rozwijaniu kompetencji i sprawności komunikacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym
dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ, Współpraca przedszkola
z "trudnym" rodzicem
dr hab. Małgorzata Przybysz-Zaremba, prof. UKSW, Współpraca nauczycieli przedszkola z rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju dzieci nadpobudliwych psychoruchowo - kilka uwag praktycznych
dr hab. Joanna Kruk-Lasocka, prof. DWSZ, Psychomotoryka spotkaniaw budzeniu otwartości na dziecko o trudnościach emocjonalno-społecznych
dr hab. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, prof. UZ, Praktyki "społecznie wykluczające" osoby z niepełnosprawnością intelektualną w toku edukacji i w poedukacyjnym okresie
dr hab. Mirosław Kisiel, Dialog muzyczny dziecka i nauczyciela
w przedszkolu
dr hab. Jadwiga Uchyła-Zroski, prof. UŚ, Doświadczanie radości muzykowania przez dziecko przedszkolne a uwarunkowania realizacyjne
dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ, O edukacji artystycznej dzieci - wybrane wątki
dr hab. Ewa Kobyłecka, prof. UZ, Możliwości wykorzystania biblioterapii w stymulowaniu rozwoju emocjonalnego sześciolatków
dr Małgorzata Siemież, Bajka w życiu dziecka
dr Agnieszka Szymajda, Dlaczego warto rozwijać u dziecka zdolność do czytania i ekspresji emocji? Refleksja z badań własnych muzykoterapeuty
12.00-12.30 Przerwa kawowa - Galeria Biblioteki UZ
Warsztaty
12.30 -14.00
Piętro I
Jak rozwijać u dziecka zdolność do czytania i ekspresji emocji poprzez arteterapię.
Prowadzące: dr Agnieszka Szymajda muzykoterapeuta, dr Małgorzata Siemież, arteterapeuta
Sekcja 1
Sala konferencyjna Biblioteki UZ
12.30 - 17.00
Przedszkole - relacje, doświadczenia, inspiracje twórcze, codzienność
Moderatorzy:
prof. dr hab. Krystyna Ferenz, dr hab. Ewa Kobyłecka, prof. UZ
dr Agnieszka Olczak, dr Anetta Soroka-Fedorczuk
dr Jolanta Gebreselassie, Motoryczność dziecka w wieku przedszkolnym a mowa
dr Amelia Golema, Edukacja muzyczna w rozwoju psycho-społecznym dziecka
dr Bogumiła Walak, Literatura dziecięca a rozwój intelektualno- emocjonalny
dr Anna Lis-Zaldivar, Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do pełnienia ról zawodowych
mgr Małgorzata Wrotniewska, Przedszkole to ważny moment
w życiu dziecka
mgr Marzenna Kmetko, Aktywność przedszkolaków polskich
i niemieckich - z doświadczeń Przedszkola Nr 3 w Zielonej Górze
mgr Ewa Kuczak, Specyfika pracy przedszkola Nr 17 w Zielonej Górze
mgr Irmina Zielińska, Codzienna praca z dzieckiem
z niepełnosprawnością, na przykładzie Przedszkola Sióstr Św. Elżbiety w Zielonej Górze
dr Ewa Kochanowska, Uwarunkowania interakcji edukacyjnych
w przestrzeni przedszkola
dr Helena Ochonczenko, Dobro dziecka - zawodowy i prawny obowiązek nauczyciela/wychowawcy
dr Agnieszka Olczak, Demokratyczne relacje nauczyciela
z dzieckiem w przedszkolu
dr Mirosława Nyczaj-Drąg, Kim są i jak żyją współczesne dzieci?
Z doświadczeń nauczycieli przedszkolnych
dr Anetta Soroka-Fedorczuk, Obraz nauczycieli przedszkolnych
w narracjach pamiętnikarskich
dr Krzysztof Zajdel, Postawy prozdrowotne u dzieci w wieku przedszkolnym
mgr Tymoteusz Ławecki, Relacje nauczyciel i dziecko w metodzie Reggio Emilia
mgr Klaudia Żernik, Alternatywne metody nauczania języka obcego
w przedszkolu
Sekcja 2
Pietro II
12.30 - 17.00
Dziecko i jego otoczenie terapeutyczno-artystyczne
Moderatorzy:
dr hab. Mirosław Kisiel, dr Ewa Kumik, dr Rafał Majzner, dr hab. Maciej Kołodziejski, prof. KPSW
dr hab. Maciej Kołodziejski, prof. KPSW, Interakcyjność edukacji muzycznej
dr Leokadia Wiatrowska, Etyka rozwoju a podmiotowość etyczna
w kształtowaniu osobowości dziecka przedszkolnego
dr Rafał Majzner, Słuchanie muzyki jako obszar działalności edukacyjnej przedszkola - założenia a rzeczywistość
dr Ewa Kumik, Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do kształcenia muzycznego
mgr Dominika Machnio, Wsparcie i pomoc dziecku z choroba przewlekłą ze strony środowiska przedszkolnego
mgr Irena Sikora-Leśna, Zabawy w teatr profilaktyką codzienności
mgr Emilia Kuligowska, O uważności dzieci - wybrane konteksty
Daria Puhacz, Trudności wychowawcze a kompetencje nauczycieli edukacji przedszkolnej - komunikat z badań
mgr Anita Jatczak, Sukcesy w pracy nauczyciela muzyki
dr Katarzyna Kochan, Przedszkole (domowe) wszystkie dzieci kocha?
dr Anita Famuła-Jurczak, Rozwijanie osobowości dziecka w ramach aktywności twórczej
dr Iwona Banach, Różne konteksty odmienności kobiet niepełnosprawnych w twórczości plastycznej i percepcji dziecka
Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii Uniwersytetu Zielonogórskiego zaprasza do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej i Edukacyjnej nt. Dziecko i nauczyciel w przedszkolu. Relacje i działania. Odbędzie się ona we wtorek, 28 marca br. w Bibliotece Uniwersyteckiej.
Honorowy patronat nad konferencją objęły: Wioleta Haręźlak, Wiceprezydent Miasta Zielonej Góry i Ewa Rawa, Lubuski Kurator Oświaty.
Partnerami konferencji są:
Miejskie Przedszkole Nr 3 im. Misia Uszatka w Zielonej Górze,
Miejskie Przedszkole Nr 17 Chatka Puchatka w Zielonej Górze,
Przedszkole Sióstr Elżbietanek w Zielonej Górze,
Stowarzyszenie Muzykoterapeutów Polskich,
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Na prośbę Uczestników konferencji, warsztaty w zielonogórskich przedszkolach odbędą się w innym terminie. Można zgłaszać swój udział: lidia.katarynczuk.mania@gmail.com
PROGRAM KONFERENCJI
9.30 Powitanie i wystąpienie gości:
Dziekan Wydziału Pedagogiki, Psychologii i Socjologii - dr hab. Marek Furmanek, prof. UZ
Zastępca Prezydenta Miasta Zielonej Góry - Wioleta Haręźlak
Lubuski Kurator Oświaty - Ewa Rawa
9.45 - 12.00 Sesja plenarna
Środowisko przedszkolne - dylematy, badania naukowe, dyskursy, poszukiwania
Moderatorzy:
dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ, dr hab. Ewa Kobyłecka, prof. UZ
prof. dr hab. Krystyna Ferenz, Zabawy i zabawki dzieci w tle kultury współczesnej
dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ, Przestrzeń rodzinna twórczych dzieci
dr hab. Ewa M. Skorek, prof. UZ, Rola nauczyciela XXI w. w rozwijaniu kompetencji i sprawności komunikacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym
dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ, Współpraca przedszkola
z "trudnym" rodzicem
dr hab. Małgorzata Przybysz-Zaremba, prof. UKSW, Współpraca nauczycieli przedszkola z rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju dzieci nadpobudliwych psychoruchowo - kilka uwag praktycznych
dr hab. Joanna Kruk-Lasocka, prof. DWSZ, Psychomotoryka spotkaniaw budzeniu otwartości na dziecko o trudnościach emocjonalno-społecznych
dr hab. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, prof. UZ, Praktyki "społecznie wykluczające" osoby z niepełnosprawnością intelektualną w toku edukacji i w poedukacyjnym okresie
dr hab. Mirosław Kisiel, Dialog muzyczny dziecka i nauczyciela
w przedszkolu
dr hab. Jadwiga Uchyła-Zroski, prof. UŚ, Doświadczanie radości muzykowania przez dziecko przedszkolne a uwarunkowania realizacyjne
dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ, O edukacji artystycznej dzieci - wybrane wątki
dr hab. Ewa Kobyłecka, prof. UZ, Możliwości wykorzystania biblioterapii w stymulowaniu rozwoju emocjonalnego sześciolatków
dr Małgorzata Siemież, Bajka w życiu dziecka
dr Agnieszka Szymajda, Dlaczego warto rozwijać u dziecka zdolność do czytania i ekspresji emocji? Refleksja z badań własnych muzykoterapeuty
12.00-12.30 Przerwa kawowa - Galeria Biblioteki UZ
Warsztaty
12.30 -14.00
Piętro I
Jak rozwijać u dziecka zdolność do czytania i ekspresji emocji poprzez arteterapię.
Prowadzące: dr Agnieszka Szymajda muzykoterapeuta, dr Małgorzata Siemież, arteterapeuta
Sekcja 1
Sala konferencyjna Biblioteki UZ
12.30 - 17.00
Przedszkole - relacje, doświadczenia, inspiracje twórcze, codzienność
Moderatorzy:
prof. dr hab. Krystyna Ferenz, dr hab. Ewa Kobyłecka, prof. UZ
dr Agnieszka Olczak, dr Anetta Soroka-Fedorczuk
dr Jolanta Gebreselassie, Motoryczność dziecka w wieku przedszkolnym a mowa
dr Amelia Golema, Edukacja muzyczna w rozwoju psycho-społecznym dziecka
dr Bogumiła Walak, Literatura dziecięca a rozwój intelektualno- emocjonalny
dr Anna Lis-Zaldivar, Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do pełnienia ról zawodowych
mgr Małgorzata Wrotniewska, Przedszkole to ważny moment
w życiu dziecka
mgr Marzenna Kmetko, Aktywność przedszkolaków polskich
i niemieckich - z doświadczeń Przedszkola Nr 3 w Zielonej Górze
mgr Ewa Kuczak, Specyfika pracy przedszkola Nr 17 w Zielonej Górze
mgr Irmina Zielińska, Codzienna praca z dzieckiem
z niepełnosprawnością, na przykładzie Przedszkola Sióstr Św. Elżbiety w Zielonej Górze
dr Ewa Kochanowska, Uwarunkowania interakcji edukacyjnych
w przestrzeni przedszkola
dr Helena Ochonczenko, Dobro dziecka - zawodowy i prawny obowiązek nauczyciela/wychowawcy
dr Agnieszka Olczak, Demokratyczne relacje nauczyciela
z dzieckiem w przedszkolu
dr Mirosława Nyczaj-Drąg, Kim są i jak żyją współczesne dzieci?
Z doświadczeń nauczycieli przedszkolnych
dr Anetta Soroka-Fedorczuk, Obraz nauczycieli przedszkolnych
w narracjach pamiętnikarskich
dr Krzysztof Zajdel, Postawy prozdrowotne u dzieci w wieku przedszkolnym
mgr Tymoteusz Ławecki, Relacje nauczyciel i dziecko w metodzie Reggio Emilia
mgr Klaudia Żernik, Alternatywne metody nauczania języka obcego
w przedszkolu
Sekcja 2
Pietro II
12.30 - 17.00
Dziecko i jego otoczenie terapeutyczno-artystyczne
Moderatorzy:
dr hab. Mirosław Kisiel, dr Ewa Kumik, dr Rafał Majzner, dr hab. Maciej Kołodziejski, prof. KPSW
dr hab. Maciej Kołodziejski, prof. KPSW, Interakcyjność edukacji muzycznej
dr Leokadia Wiatrowska, Etyka rozwoju a podmiotowość etyczna
w kształtowaniu osobowości dziecka przedszkolnego
dr Rafał Majzner, Słuchanie muzyki jako obszar działalności edukacyjnej przedszkola - założenia a rzeczywistość
dr Ewa Kumik, Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do kształcenia muzycznego
mgr Dominika Machnio, Wsparcie i pomoc dziecku z choroba przewlekłą ze strony środowiska przedszkolnego
mgr Irena Sikora-Leśna, Zabawy w teatr profilaktyką codzienności
mgr Emilia Kuligowska, O uważności dzieci - wybrane konteksty
Daria Puhacz, Trudności wychowawcze a kompetencje nauczycieli edukacji przedszkolnej - komunikat z badań
mgr Anita Jatczak, Sukcesy w pracy nauczyciela muzyki
dr Katarzyna Kochan, Przedszkole (domowe) wszystkie dzieci kocha?
dr Anita Famuła-Jurczak, Rozwijanie osobowości dziecka w ramach aktywności twórczej
dr Iwona Banach, Różne konteksty odmienności kobiet niepełnosprawnych w twórczości plastycznej i percepcji dziecka
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »