Szukaj pracownika/jednostki

Aktualności

Studentki UZ biorą się za zdrowie zielonogórskich przedszkolaków

Uniwersytet Zielonogórski stawia na kolejną współpracę. Tym razem porozumienie dotyczy realizacji projektu pt. „FizjoKids – małe kroki, wielkie postępy”, który jest autorskim pomysłem studentek kierunków inżynieria biomedyczna oraz fizjoterapia – członkiń Koła Naukowego BIOMEDUZ. W czwartek 25 września br. podpisany został w tej sprawie list intencyjny.

Celem przedsięwzięcia jest przeciwdziałanie coraz częściej obserwowanym problemom wśród dzieci – takim jak wady postawy, ograniczona aktywność fizyczna, zaburzenia równowagi i koordynacji. Zespół FizjoKids stawia na wczesną interwencję i edukację dorosłych – rodziców, nauczycieli i opiekunów. - Otwieramy się na społeczeństwo już od najmłodszych lat. Wychodzimy do przedszkola dzięki zaangażowaniu naszych studentów, którzy próbują już na tym etapie wdrażać dobre praktyki. Ten projekt jest bardzo złożony. Już na etapie przygotowania koncepcji wymagał on ogromu zaangażowania. – mówi prof. dr hab. inż. Justyna Patalas – Maliszewska, prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą UZ.

Projekt „FizjoKids – małe kroki, wielkie postępy” to działania, które łączą teorię z praktyką. Studentki wykorzystują nowoczesne technologie, takie jak platformy tensometryczne do precyzyjnej analizy parametrów biomechanicznych. Projekt bazuje na interdyscyplinarnym podejściu – czerpiąc z wiedzy z zakresu biomechaniki, anatomii i fizjoterapii. - Głównym problemem, który studenci dostrzegli w społeczeństwie, jest brak diagnozowania wszelkiego rodzaju wad postawy. Takich jak płaskostopie, koślawość czy szpotawość wśród najmłodszych dzieci, czyli w wieku przedszkolnym. Obecnie prowadzone są zajęcia w szkołach podstawowych, natomiast w wieku kluczowym, w którym te wady się kształtują i mogą być bardzo szybko zniwelowane - nie ma wystandaryzowanej opieki. Stąd studenci chcą podjąć się i na to zostało przyznane dofinansowanie, diagnostyki tych problemów u dzieci. Ich zadanie będzie polegało na opracowaniu zestawu ćwiczeń korekcyjnych i wprowadzeniu tych ćwiczeń, dopasowując je oczywiście do wieku dzieci, tak aby było to dla nich atrakcyjne i żeby to była dla nich zabawa. – tłumaczy dr hab. inż. Katarzyna Arkusz, prof. UZ, dyrektor Instytutu Inżynierii Materiałowej i Biomedycznej UZ.

Partnerzy projektu zgodnie przyznają, że jest on szansą przede wszystkim na harmonijny rozwój. - To też zachęcanie naszych wychowanków do aktywnego spędzania czasu wolnego. Żeby dzieci były w ruchu. Ważne jest dla nas uświadamianie, że już wieku przedszkolnym mamy wpływ na to wszystko. Zajęcia w ramach projektu będą się odbywały raz w tygodniu, aż do czerwca. – dodaje Iwona Mierzejewska, dyrektor Miejskiego Przedszkola nr 11 "Tęczowy Zakątek" w Zielonej Górze.

Całkowita wartość dofinansowania z Europejskiego Korpusu Solidarności na realizację projektu pt. „FizjoKids – małe kroki, wielkie postępy” to 9 204,00 EUR.

Galeria zdjęć
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego" POWR.03.05.0-00-00-Z014/18

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »