7 października 2015 r.
Instytut Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego zaprasza na Yamaha Jazz Workshop Piotr Wojtasik.
13 października 2015 r., (wtorek), Aula Instytutu Muzyki Uniwersytetu Zielonogórskiego, ul. prof. Z.Szafrana 19.
Wstęp wolny.
Program:
15.00 – 18.00 - Jazz workshop: Piotr Wojtasik
19.00 - Jam session z udziałem uczestników warsztatów oraz Piotra Wojtasika i Sylwestra Ostrowskiego
Imprezom towarzyszą wystawy profesjonalnych instrumentów firmy Yamaha
Mecenat: Yamaha Music
Producent: SO Jazz
Piotr Wojtasik
Karierę muzyczną rozpoczął jeszcze podczas studiów na Akademii Muzycznej w Katowicach w latach 1983–1978. Pierwszych nagrań dokonał z zespołem New Presentation, z którym zadebiutował na festiwalu Jazz Jamboree w 1988 r.
W końcu lat 80. współpracował z Young Power. Był to także czas przygotowań do pierwszej autorskiej płyty, którą Piotr Wojtasik nagrał w 1990 r. z udziałem czołówki polskiego jazzu: Janem “Ptaszynem” Wróblewskim, Wojciechem Niedzielą, Andrzejem Cudzichem i Erykiem Kulmem. Kolejne sesje nagraniowe Wojtasika w roli lidera układają się w ciąg nieustających sukcesów i powstają zarówno przy udziale rodzimych artystów, jak i gwiazd światowego jazzu.
W gronie artystów, z którymi dotychczas grał na koncertach i na płytach są słynni polscy jazzmani, wśród których wymienić trzeba Tomasza Szukalskiego, z którym grywał w latach 1997–2001 we wspólnie prowadzonym kwintecie (“Escape”), Michała Miśkiewicza, Krzysztofa Popka, Jacka Niedzielę, Macieja Sikałę, Adama Kowalewskiego, Henryka Miśkiewicza, Andrzeja Jagodzińskiego.
Regularnie współpracują z Wojtasikiem gwiazdy z USA, wśród nich tak wybitne osobistości jak saksofonista Dave Liebmann, legendarny kontrabasista Buster Williams, filar zespołów legendarnego Theloniousa Monka, perkusista Ben Riley (razem nagrali płytę “Quest”), Reggie Workmann, Vincent Herring i Gary Bartz, z którymi nagrał w Nowym Jorku w 2006 roku album “We Want to Give Thanks”, znana z wieloletniej współpracy z Archie Sheppem sekcja rytmiczna: Wayne Dockery kontrabas i Wes McCraven perkusja.
Szczególnie jednak wartą podkreślenia jest wieloletnia przyjaźń muzyczna, jaka połączyła Wojtasika z inną legendą amerykańskiej sceny jazzowej Billym Harperem. Obydwaj artyści poznali się jeszcze w drugiej połowie lat 90., kiedy Wojtasik przygotowywał się do nagrania płyty “Quest”. Od tamtej pory zaowocowała ona wieloma wspólnymi trasami koncertowymi, jak również nagraniami płytowymi, w grupach, które firmował Wojtasik i w zespołach Billy’ego Harpera.
Po 20 latach kariery Piotr Wojtasik stał się jednym z najbardziej cenionych trębaczy i liderów średniego pokolenia. Wielokrotnie wygrywał w ankietach Jazz Top magazynu “Jazz Forum”. Jego płyty są regularnie nominowane do nagrody Fryderyka. Kilkakrotnie też zwyciężał w kategorii Najlepszy Jazzowy Album roku i Najlepszy Jazzowy Muzyk. Zwiedził sceny największych jazzowych festiwali z Montreal Jazz Festiwal na czele, grywał w słynnych klubach, takich jak wiedeński Porgy & Bess czy paryski Sun Set.
Nie nagrywa zbyt często. Do tej pory ma na swoim koncie osiem płyt wydanych pod własnym nazwiskiem, ale ilekroć pojawia się na rynku jego nowe nagranie, zawsze staje się ważną i docenianą pozycją fonograficzną. Tak było w przypadku wspomnianych już albumów, tak było, gdy nagrał “Circle”, album zrealizowany przy udziale poszerzonego składu instrumentów dętych i w towarzystwie legendarnej sekcji Steve’a Lacy’ego: Jean-Jacques Avenel – kontrabas i John Betsch – perkusja czy “Blackout” nagranej z udziałem wybornej śpiewaczki Judy Bady.
Równie ważnym rozdziałem aktywności muzycznej Piotra Wojtasika jest edukacja. Jest adiunktem w Instytucie Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach W trakcie kilkunastu lat pracy dydaktycznej w akademiach muzycznych w Katowicach i we Wrocławiu oraz prowadzenia warsztatów muzycznych i indywidualnych lekcji stał się jednym z najbardziej cenionych nauczycieli, którego wkład w podwyższenie merytorycznego poziomu nauczania w ciągu ostatnich dwóch dekad jest nie do przecenienia.
Najnowszy zespół Wojtasika to kwartet, w składzie którego grają znakomity węgierski saksofonista tenorowy Viktor Toth oraz Michał Barański – kontrabas, John Betsch – perkusja.
Autor: jazzarium.pl, grudzień 2013
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »