15 maja 2017 r.
Kolejny koncert kameralny odbędzie się w niedzielę, 28.05. br. w auli rektoratu Uniwersytetu Zielonogórskiego przy ul. Licealnej 9. Bilety w cenie 20 zł normalny i 10 zł ulgowy do nabycia przed koncertem.
Początek koncertu o godz. 17.00.
Program koncertu:
Fr. Schubert - Impromtu op. 142: Allegro moderato, Allegro Scherzando
Marek Pilch – fortepian stołowy
J.S. Bach - Sarabanda i Gigue z II Partity d-moll BWV 1004
E. Ysaÿe - III Sonata "Ballada" op. 27
F. Kreisler - Recitativo i Scherzo Caprice op. 6
Jarosław Nadrzycki – skrzypce
W. A. Mozart - Sonata B-dur KV454 nr 32
Largo- Allegro
Andante
Allegretto
Jarosław Nadrzycki- skrzypce, Marek Pilch – fortepian stołowy.
Koncert poprzedzi wykład dr. Marka Pilcha – "Zapomniany instrument – fortepian stołowy".
Poniżej prezentujemy sylwetki artystów biorących udział w koncercie.
15 maja 2017 r.
Kolejny koncert kameralny odbędzie się w niedzielę, 28.05. br. w auli rektoratu Uniwersytetu Zielonogórskiego przy ul. Licealnej 9. Bilety w cenie 20 zł normalny i 10 zł ulgowy do nabycia przed koncertem.
Początek koncertu o godz. 17.00.
Program koncertu:
Fr. Schubert - Impromtu op. 142: Allegro moderato, Allegro Scherzando
Marek Pilch – fortepian stołowy
J.S. Bach - Sarabanda i Gigue z II Partity d-moll BWV 1004
E. Ysaÿe - III Sonata "Ballada" op. 27
F. Kreisler - Recitativo i Scherzo Caprice op. 6
Jarosław Nadrzycki – skrzypce
W. A. Mozart - Sonata B-dur KV454 nr 32
Largo- Allegro
Andante
Allegretto
Jarosław Nadrzycki- skrzypce, Marek Pilch – fortepian stołowy.
Koncert poprzedzi wykład dr. Marka Pilcha – "Zapomniany instrument – fortepian stołowy".
Poniżej prezentujemy sylwetki artystów biorących udział w koncercie.
dr Marek Pilch
Urodzony w Cieszynie, studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów (prof. Juliana Gembalskiego) i klawesynu (prof. Marka Toporowskiego), następnie w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen (prof. Christoph Bossert). W 1992 roku uzyskał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Gdańsku, a w 1997 r. był finalistą na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym (NDR) w Hamburgu. W latach 1998-2000 prowadził kursy interpretacji muzyki klawesynowej oraz realizacji basso continuo podczas Bohemia Festival w Kostelcu w Republice Czeskiej.
Angażował się w działalność muzyczną Kościoła Ewangelickiego w Polsce. Był współredaktorem "Śpiewnika Ewangelickiego" (wyd. Augustana, 2002 r.) oraz współautorem "Choralnika" (Augustana, 2005). W latach 2000-2005 był organistą kościoła św. Krzysztofa we Wrocławiu. W 2002 r. założył we Wrocławiu Ewangelicki Instytut Muzyki Sakralnej. Współpracował z polsko-niemieckim Stowarzyszeniem na Rzecz Badań i Utrzymania Śląskich Organów (VEESO) oraz z Internationale Heinrich Schuetz Gesellschaft. W latach 2011-2013 wspólnie z Muzeum Historii Katowic prowadził cykl „Koncerty na zabytkowym fortepianie”, poświęcony interpretacjom muzyki fortepianowej i kameralnej wykonywanej na fortepianie Ernsta Irmlera z 1860 roku. Obecnie prowadzi działalność pedagogiczną i koncertową jako organista, klawesynista i kameralista. Współpracuje z zespołami muzyki dawnej, prowadzi też własny zespół kameralny „Trio Brillante”, w którym gra na historycznym fortepianie stołowym. W 2011 r. uzyskał stopień doktora sztuki i jest aktualnie adiunktem w Katedrze Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych na Akademii Muzycznej w Katowicach.
dr Marek Pilch
Urodzony w Cieszynie, studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie organów (prof. Juliana Gembalskiego) i klawesynu (prof. Marka Toporowskiego), następnie w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen (prof. Christoph Bossert). W 1992 roku uzyskał wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Organowym w Gdańsku, a w 1997 r. był finalistą na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym (NDR) w Hamburgu. W latach 1998-2000 prowadził kursy interpretacji muzyki klawesynowej oraz realizacji basso continuo podczas Bohemia Festival w Kostelcu w Republice Czeskiej.
Angażował się w działalność muzyczną Kościoła Ewangelickiego w Polsce. Był współredaktorem "Śpiewnika Ewangelickiego" (wyd. Augustana, 2002 r.) oraz współautorem "Choralnika" (Augustana, 2005). W latach 2000-2005 był organistą kościoła św. Krzysztofa we Wrocławiu. W 2002 r. założył we Wrocławiu Ewangelicki Instytut Muzyki Sakralnej. Współpracował z polsko-niemieckim Stowarzyszeniem na Rzecz Badań i Utrzymania Śląskich Organów (VEESO) oraz z Internationale Heinrich Schuetz Gesellschaft. W latach 2011-2013 wspólnie z Muzeum Historii Katowic prowadził cykl „Koncerty na zabytkowym fortepianie”, poświęcony interpretacjom muzyki fortepianowej i kameralnej wykonywanej na fortepianie Ernsta Irmlera z 1860 roku. Obecnie prowadzi działalność pedagogiczną i koncertową jako organista, klawesynista i kameralista. Współpracuje z zespołami muzyki dawnej, prowadzi też własny zespół kameralny „Trio Brillante”, w którym gra na historycznym fortepianie stołowym. W 2011 r. uzyskał stopień doktora sztuki i jest aktualnie adiunktem w Katedrze Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych na Akademii Muzycznej w Katowicach.
Jarosław Nadrzycki
Skrzypek i kameralista, członek zespołu Meccore String Quartet.
Urodził się 14 września 1984 roku w Żaganiu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie skrzypiec Jadwigi Kaliszewskiej, Universität Mozarteum w Salzburgu, gdzie kształcił się pod kierunkiem Igora Ozima oraz Royal Academy of Music w Londynie w klasie Igora Petrushevskiego. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich takich muzyków jak Silvia Marcovici, Eduard Grach, Sergey Kravchenko, Nam Yun Kim, Michaela Martin, Boris Kuschnir, Vadim Brodski, Helen Brunner, Erik Friedman, Boris Garlitsky, Krzysztof Węgrzyn, Wanda Wiłkomirska i Marina Jashvili.
W wieku 12. lat zadebiutował na scenie wykonując "Fantazję Carmen" Pablo de Sarasate'a z Orkiestrą Konserwatorium Moskiewskiego w Wielkiej Sali Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Przez wiele lat był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Już w wieku 9 lat uzyskał III nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu, a rok później zajął III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym w Olsztynie i Gdańsku, będąc zawsze najmłodszym uczestnikiem. W 1996 r. otrzymał Grand Prix i złoty medal na Konkursie im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu oraz II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie, w 1997 r. – Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie Pamięci Aleksandry Januszajtis w Gdańsku, w 1998 r. – nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie im. Louisa Spohra w Weimarze, w 1999 r. – II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Markneukirchen w Niemczech, I nagrodę ponownie na Konkursie im. Serwaczyńskiego w Lublinie oraz Grand Prix na 4. Ogólnopolskim Konkursie Skrzypków im. Zdzisława Jahnkego w Poznaniu, w 2000 r. – IV nagrodę na 8. Międzynarodowym Konkursie Młodych Skrzypków im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego w Lublinie oraz został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Jeana Sibeliusa w Helsinkach, w 2001 r. – I nagrodę i nagrodę publiczności na 1. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym zorganizowanym w 100. rocznicę urodzin Jaschy Heifetza w Wilnie oraz V nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, w 2002 r. – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Maxa Rostala w Berlinie, w 2004 r. – II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Tibora Vargi w Sion w Szwajcarii, w 2006 r. – ponownie V nagrodę na Konkursie Wieniawskiego, II nagrodę (I nie przyznano) na 14. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Fermo, w 2007 r. – II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Varallo, II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Ruggiero Ricciego w Salzburgu oraz ponownie II nagrodę na Konkursie im. Vargi w Sion, w 2008 r. – I nagrodę na Haverhill Sinfonia Soloist Competition, IV nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie w II etapie utworu obowiązkowego ("Poem" Yevhena Stankovycha) na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Benjamina Brittena w Londynie, w 2009 r. – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. George Enescu w Bukareszcie, w 2010 r. – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Arama Khachaturiana w Erywaniu.
Jarosław Nadrzycki koncertuje w takich salach jak Cadogan Hall, St. John's Smith Square i Wigmore Hall w Londynie, Ateneum w Bukareszcie, Sala Konserwatorium w St. Petersburgu i Moskwie, Kreml w Moskwie, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Brukseli, Sala Filharmonii Narodowej w Bratysławie, Instytut Maxa Plancka w Kolonii, Konzerthaus w Wiedniu, Mirabell Palace w Salzburgu, Sala Filharmonii Narodowej w Warszawie, jak również we Włoszech, Francji, na Litwie, w Austrii, Szwajcarii, Czarnogórze, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych. Grał z wieloma orkiestrami w kraju oraz za granicą, m.in. z Royal Philharmonic Orchestra w Londynie, Symphonisches Orchester Zürich, Philharmoniker Hamburg, Youth State Orchestra of Armenia, Lithuanian National Philharmonic, "Transylvania" State Philharmonic Orchestra, Slovak Philharmonic Orchestra, Dubrovnik Symphony Orchestra oraz Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus".
Jego nagrania były transmitowane przez wiele stacji radiowych i telewizyjnych w Europie, m.in. Mezzo TV, TV ORF Austria, TV Montenegro, TVP Kultura. W 2001 r. nagrał swoją pierwszą płytę zatytułowaną "Carmen Fantasie" (wydaną przez firmę Futurex), z utworami Franza Waxmana, Niccolò Paganiniego, Wolfganga Amadeusa Mozarta i Camille'a Saint-Saënsa. W 2011 roku dzięki staraniom Towarzystwa im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu ukazała się płyta nagrana przez artystę wspólnie z pianistą Tadashi Imai z utworami Enescu, Prokofiewa, Tartiniego i Wieniawskiego (DUX). Płyta zyskała wiele pozytywnym recenzji, m.in. w brytyjskim magazynie "The Strad".
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2010. Aktualizacja: grudzień 2016, AG.
Jarosław Nadrzycki
Skrzypek i kameralista, członek zespołu Meccore String Quartet.
Urodził się 14 września 1984 roku w Żaganiu. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie skrzypiec Jadwigi Kaliszewskiej, Universität Mozarteum w Salzburgu, gdzie kształcił się pod kierunkiem Igora Ozima oraz Royal Academy of Music w Londynie w klasie Igora Petrushevskiego. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich takich muzyków jak Silvia Marcovici, Eduard Grach, Sergey Kravchenko, Nam Yun Kim, Michaela Martin, Boris Kuschnir, Vadim Brodski, Helen Brunner, Erik Friedman, Boris Garlitsky, Krzysztof Węgrzyn, Wanda Wiłkomirska i Marina Jashvili.
W wieku 12. lat zadebiutował na scenie wykonując "Fantazję Carmen" Pablo de Sarasate'a z Orkiestrą Konserwatorium Moskiewskiego w Wielkiej Sali Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie. Przez wiele lat był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów skrzypcowych. Już w wieku 9 lat uzyskał III nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu, a rok później zajął III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym w Olsztynie i Gdańsku, będąc zawsze najmłodszym uczestnikiem. W 1996 r. otrzymał Grand Prix i złoty medal na Konkursie im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu oraz II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie, w 1997 r. – Grand Prix na Ogólnopolskim Konkursie Pamięci Aleksandry Januszajtis w Gdańsku, w 1998 r. – nagrodę specjalną na Międzynarodowym Konkursie im. Louisa Spohra w Weimarze, w 1999 r. – II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Markneukirchen w Niemczech, I nagrodę ponownie na Konkursie im. Serwaczyńskiego w Lublinie oraz Grand Prix na 4. Ogólnopolskim Konkursie Skrzypków im. Zdzisława Jahnkego w Poznaniu, w 2000 r. – IV nagrodę na 8. Międzynarodowym Konkursie Młodych Skrzypków im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego w Lublinie oraz został półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Jeana Sibeliusa w Helsinkach, w 2001 r. – I nagrodę i nagrodę publiczności na 1. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym zorganizowanym w 100. rocznicę urodzin Jaschy Heifetza w Wilnie oraz V nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, w 2002 r. – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Maxa Rostala w Berlinie, w 2004 r. – II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Tibora Vargi w Sion w Szwajcarii, w 2006 r. – ponownie V nagrodę na Konkursie Wieniawskiego, II nagrodę (I nie przyznano) na 14. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Fermo, w 2007 r. – II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Varallo, II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Ruggiero Ricciego w Salzburgu oraz ponownie II nagrodę na Konkursie im. Vargi w Sion, w 2008 r. – I nagrodę na Haverhill Sinfonia Soloist Competition, IV nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie w II etapie utworu obowiązkowego ("Poem" Yevhena Stankovycha) na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Benjamina Brittena w Londynie, w 2009 r. – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. George Enescu w Bukareszcie, w 2010 r. – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Arama Khachaturiana w Erywaniu.
Jarosław Nadrzycki koncertuje w takich salach jak Cadogan Hall, St. John's Smith Square i Wigmore Hall w Londynie, Ateneum w Bukareszcie, Sala Konserwatorium w St. Petersburgu i Moskwie, Kreml w Moskwie, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Brukseli, Sala Filharmonii Narodowej w Bratysławie, Instytut Maxa Plancka w Kolonii, Konzerthaus w Wiedniu, Mirabell Palace w Salzburgu, Sala Filharmonii Narodowej w Warszawie, jak również we Włoszech, Francji, na Litwie, w Austrii, Szwajcarii, Czarnogórze, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych. Grał z wieloma orkiestrami w kraju oraz za granicą, m.in. z Royal Philharmonic Orchestra w Londynie, Symphonisches Orchester Zürich, Philharmoniker Hamburg, Youth State Orchestra of Armenia, Lithuanian National Philharmonic, "Transylvania" State Philharmonic Orchestra, Slovak Philharmonic Orchestra, Dubrovnik Symphony Orchestra oraz Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia "Amadeus".
Jego nagrania były transmitowane przez wiele stacji radiowych i telewizyjnych w Europie, m.in. Mezzo TV, TV ORF Austria, TV Montenegro, TVP Kultura. W 2001 r. nagrał swoją pierwszą płytę zatytułowaną "Carmen Fantasie" (wydaną przez firmę Futurex), z utworami Franza Waxmana, Niccolò Paganiniego, Wolfganga Amadeusa Mozarta i Camille'a Saint-Saënsa. W 2011 roku dzięki staraniom Towarzystwa im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu ukazała się płyta nagrana przez artystę wspólnie z pianistą Tadashi Imai z utworami Enescu, Prokofiewa, Tartiniego i Wieniawskiego (DUX). Płyta zyskała wiele pozytywnym recenzji, m.in. w brytyjskim magazynie "The Strad".
Autor: Małgorzata Kosińska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, listopad 2010. Aktualizacja: grudzień 2016, AG.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »